Hedin Bil förvärvar Svenska Bil

Hedin Bil förvärvar Svenska Bil

Hej,

Den 2 december 2013 förvärvade I.A. Hedin Bil AB Svenska Bil i Norden AB:s försäljnings- och verkstadsrörelse i Stockholm. I samband med förvärvet startas ett nytt bolag inom Hedin Bil-koncernen, Hedin Stockholm Bil AB.

Svenska Bil har alltid arbetat med att utveckla bilmarknaden med nya bilmärken. Våra flexibla och kreativa lösningar samt kompetent och engagerad personal har gjort att vi på kort tid blivit ledande på de bilmärken som vi knutit till oss; Kia, Mitsubishi, Nissan, Citroën samt Opel. För Hedin Bil som länge velat ta sig in på Stockholmsmarknaden var förstås Svenska Bil det självklara valet. Nu växlar vi upp och fortsätter att utvecklas tillsammans som Hedin Bil.

Välkommen till framtiden och Hedin Bil

HEDIN STOCKHOLM BIL AB (fd SVENSKA BIL)
Hela Svenska Bils verksamhet, alla anläggningar, övergår till Hedin Bil, såsom kunderregister, anställda, inventarier, varulager, avtal m.m. All personal stannar och vi kommer fortsätta ta hand om din bil när den behöver service eller repareras.

AUKTORISERADE MÄRKESVERKSTÄDER
Hedin Bil tar över representationen av bilmärkena Kia, Mitsubishi, Nissan och Opel samt befintliga avtal för de auktoriserade märkesverkstäderna.

ÅTERFÖRSÄLJARE AV BILMÄRKENA
Behöver du köpa en ny eller begagnad bil så finns vi kvar i samma anläggningar med samma personal. All den gedigna erfarenheten finns kvar och vi är fortsatt auktoriserad märkesverkstad för samma bilmärken (Kia, Citroën, Nissan, Mitsubishi, Opel, Cadillac, Chevrolet, GM och Saab).

BOKA SERVICE
Du bokar din service och reparation som vanligt genom att
ringa 08-505 690 00 via vårt bokningsformulär på boka service.

SKADEVERKSTAD (PLÅT- OCH LACK)
Har du fått en skada så bokar du din förbesiktning på 08-505 690 00 eller via bokningsformuläret på boka service.

KUNDKLUBB
Kundklubben med sitt rabattsystem fungerar som vanligt. OBS du kan bara utnyttja dina medlemsförmåner på en av Hedin Bils anläggningar i Stockholm (Akalla, Segeltorp, Östermalm och Sollentuna). Detsamma gäller servicen. För att uppfylla kravet på att serva minst en gång om året måste service utföras på en av Hedin Bils anläggningar i Stockholm för att räknas.

Bli medlem: https://svenskabil.kundsvar.se/apply
Logga in på mina medlemssidor: http://svenskabil.kundsvar.se/kundklubb/inloggning

Samarbetet med IF Märkesförsäkringar avslutas. Det innebär att kundklubbsrabatten inte kan användas för att rabattera självrisken från och med 1 januari 2014.

ANLÄGGNINGAR
Hedin Stockholm Bil AB övertar Svenska Bils anläggningar i Akalla, Segeltorp, Östermalm och Sollentuna. Information om öppettider, telefonnr mm hittar du under Anläggningar.

SERVICEAVTAL
De serviceavtal som tecknats hos Svenska Bil övertar Hedin Stockholm Bil AB. Inga förändringar i kostnad eller innehåll. Befintliga avtal kommer inte att förlängas.

GARANTIER
Kvarvarande garantiåtaganden för nya och begagnade bilar som Svenska Bil sålt gäller som vanligt och hanteras av Hedin Stockholm Bil AB.

FAKTURAADRESS
Ny fakturaadress fr o m 1 januari 2014.

Hedin Stockholm Bil AB
164 82 Stockholm

FÖRETAGSUPPGIFTER
Hedin Stockholm Bil AB
Esbogatan 8
164 82 Stockholm

Orgnr 556944-7492

Företagschef
Håkan Pohl

E-POSTADRESSER
Samtliga e-postadresser byts ut till förnamn.efternamn@hedinbil.se. Under en period kommer samtliga gamla mail att fungera. De skickas vidare till den nya hedin-adressen.

TELEFONNUMMER
Samtliga telefonnummer kommer att vara oförändrade.

WEBBUTKEN DELARDIREKT
Svenska Bils webbutik fortsätter att vara öppen för de som vill köpa Saab, Opel och Chevrolet original reservdelar och tillbehör via Internet.

Konsumentinformation

För dig som köpt en bil eller tjänst hos Svenska Bil i Norden AB, gäller konsumentlagstiftningen. Ytterligare information se www.konsumentverket.se