Nya Ford Ranger
Byggd för extrema förhållanden.
Ranger Raptor – den ultimata 4x4 från Ford Performance. Ford Ranger är känd för att vara tuff, men den nya generationens Raptor är tuffast hittills. Utrustad med en Twin-turbo 3,0-liters V6 EcoBoost-motor, fjädring med Fox-stötdämpare och det extrema "Baja"-körläget.
Kraft och prestanda
Raptor med 288 hk är tillgänglig med två formidabla motorer: den helt nya Twin-turbo 3,0 liter V6 EcoBoost-bensinmotorn och en Bi-turbo 2,0-liters EcoBlue-dieselmotor. Båda erbjuder fantastisk prestanda och enorma mängder kraft för att tackla alla utmaningar. Den nya 3.0L V6 Twin Turbo EcoBoost-motorn producerar upp till 292kW vid 5650 rpm och 583Nm vridmoment vid 3500rpm1. Tillsammans med en prestandatrimmad 10-växlad automatisk växellåda med ett antilagsystem tillgängligt i Baja Mode2 som möjliggör snabb leverans av boost på begäran. Motorn är gjord av samma högpresterande material som Ford använder i sina NASCAR-racingmotorer.
Körupplevelse
Nya Raptor är det ultimata off-road fordonet. Den extrema Fox-fjädringen gör att praktiskt taget all terräng du utsätts för absorberas.
Med valbara avgaslägen har du möjlighet att styra över Raptor-mullret. Välj mellan Tyst, Normal, Sport eller Baja2 avgaslägen. Välj din egen favorit och spara dina inställningar med knappen Mitt läge.
Innovativ design
Den nya Raptor-interiören är också helt ny, med intuitiva digitala funktioner och en distinkt inredning med Raptor-logon. Med förstärkt chassi, nya stöttornfästen, 33-tums däck, unika övre och nedre kontrollarmar och en Watt's-länk utrustad med spiralfjäder bak gör det nya modellen till den tuffaste och mest kapabla Ford Ranger Raptor hittills.
Förbättra din synlighet
Från den stora mittdisplayen kan du välja mellan flera kameravyer för att se mer än någonsin. Detta inkluderar ett fågelperspektiv 360-graders uppifrån och ner och bakre släpvagnskoppling.
Prestandastolar fram och bak
Kabinen har helt nya, jet fighter-inspirerade sportstolar både fram och bak med framträdande stöd som är mer bekvämt och stödjande under
pigga kurvtagningar.
Köregenskaper
Med Baja-läget anpassar nya Ranger Raptor sig omedelbart till krävande terrängkörning. Ny bromsning med elektronisk booster
Thin Bridge dubbla kolvok, främre och bakre ventilerade skivor med ett helt nytt ABS och stabilitetskontrollsystem ger dig utmärkt förtroende för terrängbromsning och hantering. Raptor är en ökenracer i grunden, men det har tillkommit en främre och bakre spärrdifferential för svår eller stenig terräng och Trail Control™3 för låghastighets-cruising i terräng.
Ford har flera olika alternativ på modell i Ranger-familjen. Nedan visar vi två av dem.
Ford Ranger Wildtrak Doublecab 3,0 Diesel V6 240 hk AUT
Pris från: 542 900 kr (exkl. moms)
Ord. pris: 579 900 kr (exkl. moms)
Företagsleasing: 6 232 kr (exkl. moms)
Garanti: 5 års garanti/15 000 mil
Ford Ranger Raptor Doublecab 3,0 V6 Bi-Turbo 288 hk AUT
Pris från: 679 900 kr (exkl. moms)
Ord. pris: 715 900 kr (exkl. moms)
Företagsleasing: 7 895 kr (exkl. moms)
Garanti: 5 års garanti/15 000 mil
Garanti gäller 5 år eller 15 000 mil. Bränsledeklaration Ranger Wildtrak: 10,1 l/100km, Co2 265 g/km. Ranger Raptor: 13,6 l/100km, Co2 315 g/km. Företagsleasing baserat på 30 % kontant, 40 % restvärde, 36 mån, 6 000 mil. Månadskostnad exkl. moms. Gäller bara företag. Bilerbjudandet gäller t.o.m. 2022-12-30. Bilen på bilden kan vara extrautrustad. Med reservation för ändringar.