Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår webbplats. Du godkänner användningen av cookies genom att stänga denna ruta eller surfa vidare på webbplatsen. Läs mer

Sara, märkeschef

Medarbetarintervju med Sara, märkeschef för Citroën

Jag började på Hedin Bil sommaren 2016 som säljare för Citroën. När jag började var jag inte särskilt intresserad av bilar, så det har kommit med tiden. I början var det mycket nytt att lära sig och mycket information att ta in. Men efter ett tag flöt allt på och jag blev säkrare i min roll. Efter ett år blev jag märkesansvarig och fick mer ansvar och i november 2018 blev jag erbjuden tjänsten som märkeschef för Citroën. Här på Hedin Bil finns det stora utvecklingsmöjligheter. Jag är ett levande bevis på att om man visar framfötterna och vill så kan man komma hur långt som helst inom bolaget. Satsa om du vill, för det är fantastiskt att jobba här.

Mitt jobb som märkeschef innebär först och främst att sköta kontakten med generalagenten samt att stötta och hålla alla Citroën-säljare uppdaterade. I dagsläget säljer vi märket på 17 stycken Hedin Bil-anläggningar i Sverige. Jag skickar ut veckobrev som innehåller den mest uppdaterade informationen, om vi har någon speciell kampanj, hur det går för märket med försäljningssiffror och generell information. Jag kombinerar mitt jobb som märkeschef med att sälja Citroën.

Det viktigaste som säljare är att ta hand om kunderna på bästa sätt oavsett om det är på plats i hallen eller på telefon och över mail. Jag gillar att komma in lite tidigare på morgonen för att ta en kopp kaffe och kolla igenom så att allt ser bra ut innan vi öppnar för kunder. Jag tittar alltid i kalendern för att se vad som ska göras under dagen, det kan vara allt från att kolla hur det går för bilar som är i verkstaden till vilka bilar som ska levereras till kund. Men det viktigaste är kunden i hallen, där måste man alltid ha koll och självklart på mail och telefon också.

Det bästa med mitt jobb är att man har möjlighet att planera sina dagar själv. Ingen dag är den andra lik. Man är sin egen chef, det man gör blir gjort och det man inte gör blir inte gjort. Detta upplägg funkar väldigt bra för mig. Sen är det väldigt roligt att det händer saker hela tiden, vilket jag gillar. Jag har också som märkeschef fått lära sig ett helt nytt segment i och med att Citroën också tillverkar transportbilar.

Till sist vill jag ge en uppmaning till alla kvinnor som är intresserade av branschen – våga ge det här yrket en chans. Det är roligt att arbeta i bilbranschen men det finns tyvärr många förutfattade meningar. Det behövs fler kvinnor, man kan därför nå mycket långt och jag lovar att du kommer få en helt annan bild än vad du kanske tror. Jag trivs oerhört bra på min arbetsplats.

Lediga jobb

Är du intresserad av att arbeta hos oss? Vi är ett snabbväxande företag och letar kontinuerligt efter skickliga och entusiastiska medarbetare. Vilken tjänst är rätt för dig?

Se våra lediga tjänster