Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår webbplats. Du godkänner användningen av cookies genom att stänga denna ruta eller surfa vidare på webbplatsen. Läs mer

Prisgaranti på service & reparationer

Få det bästa priset med vår prisgaranti på service & reparationer

Visst känns det skönt när man vet att man fått ett bra pris? Det har vi tänkt mycket på - och bestämt oss för att göra ditt liv som kund hos oss lite bekvämare.

Att lämna bilen på service eller reparation hos oss är prisvärt och som auktoriserad verkstad för ett stort antal märken har vi dessutom expertisen och de rätta förutsättningarna för att leverera ett arbete med hög kvalitet. Ett arbete som självklart alltid utförs enligt tillverkarens instruktioner och rekommendationer. Det är nämligen så du får ut det bästa och de mesta av din bil.

Med det i åtanke är vi därför trygga med att erbjuda dig en prisgaranti på service och reparationer - skulle du hitta någon inom 5 mils radie som vill utföra samma arbete på din bil till ett lägre pris än vårt så erbjuder vi att matcha det priset.

Viktigt att jämföra rätt saker

För att göra en rättvis jämförelse är det viktigt att titta på och jämföra rätt saker, vilket inte alltid är helt lätt men med dessa punkter kommer man dock en bra bit på väg:

  • Vad exakt ingår i priset? Tid och delar behöver vara specificerat

  • Ingår lack- och karosserikontroll för att eventuell rostskyddsgaranti ska gälla?

  • Kan verkstaden garantera dig som har en digital servicebok att den blir uppdaterad och stämplad korrekt? Viktigt för att nybilsgarantin ska gälla

  • Ingår förlängning av vägassistans försäkring i samband med servicen?

  • Använder verkstaden originaldelar och olja enligt biltillverkarens instruktioner?

  • Har verkstaden rätt verktyg, nödvändiga specialverktyg och diagnosinstrument som är anpassade för just din bil?

  • Har verkstadens tekniker rätt utbildning, kunskap och kompetens för att ta hand om just din bil?

  • Görs servicen enligt tillverkarens rekommendationer gällande kontrollpunkter och moment som ska gås igenom samt avsätts den tid som fabriken rekommenderar?

  • Kan verkstaden utföra servicekampanjer, återkallelser och uppdateringar enligt biltillverkarens riktlinjer?

För att ha möjlighet att jämföra och att matcha priset behöver prisgarantin åberopas och offert visas för oss innan vi påbörjar arbetet på din bil. Offerten får vara högst trettio dagar gammal och den behöver vara specificerad både gällande arbetsmoment och material. För att vi ska kunna matcha priset behöver självklart också det offererade arbetet innehålla originaldelar samt uppfylla de krav som biltillverkaren har på arbete, oljor och övriga vätskor för den aktuella bilen.

Prisgarantin kan erbjudas på service- och reparationsarbeten hos alla våra Hedin Bil verkstäder, dock ej vid plåtreparationer, glasarbeten eller däck- och hjultjänster. Prisgarantin gäller vid offerter baserade på ordinarie priser, ej vid kampanjpriser eller rabatter. Prisgarantin kan ej heller kombineras med andra Hedin Bil erbjudanden, rabatter eller inlösen av värdecheckar och gäller inte vid avtalspriser.

service

Boka verkstadstid - just nu 10% rabatt

Just nu får du 10% rabatt när du bokar tid för service eller reparation på någon av våra verkstäder online.

Boka service