KUNDTJÄNST DÄCK & FÄLG – WEBBSHOP

Vi hjälper dig här med allt som gäller din order och övriga frågor relaterat till vår däck & fälg-webbshop. Nedan finner du svar på vanliga frågor (FAQ). För vidare frågor är vår kundchatt öppen på vardagar mellan 08–18, du kan även maila oss på order@hedinbil.se.

Kundtjänst öppettider är:
Vardagar mellan 08–18

För att läsa våra fullständiga köpvillkor klicka här.

 

Leverans & Frakt

Är det fraktfritt?

Vid köp över 3 000 kr är det fraktfritt! Köp under 3 000 kr läggs det på en frakt avgift på 369 kr.

Hur lång är leveranstiden?

I vanliga fall så skickas de inom 3-5 arbetsdagar om varorna finns på vårt lager. Ligger varorna på ett externt lager skickas de efter ca 5-7 arbetsdagar. Om du bokat en verkstadstid i kassan så kommer varorna levereras till den verkstaden.

Vem levererar mina varor?

Vi levererar dina varor med DB Schenker. När varorna lämnat vårt lager får du ett mail/sms med information när leveransen beräknas att ske. Du har möjlighet att skjuta upp din leverans upp till tre dagar. Observera att någon måste vara på plats för att kvittera godset.

 

Retur

Du har möjligheten att ångra ditt köp. Detta ska meddelas inom fjorton dagar från det att du tog emot varan. Vi återbetalar dig inom fjorton dagar från den dag vi mottagit ditt meddelande. Vi har rätt att göra ett värdeminskningsavdrag ifall varan är skadad eller oskäligt använd. Du har ångerrätt till 14 dagar.

Hur gör jag en retur?

För att göra en retur behöver du maila in till oss på order@hedinbil.se och ange anledning till retur samt bifoga ditt ordernummer. Om vi godkänner din retur kommer vi boka en upphämtning av dina varor. Du ringer upp det telefonnummer som är angett för att sedan välja en tid som passar dig. Observera att det är ditt ansvar som kund att paketera varorna så de inte skadas i transporten.

Vad kostar det att göra en retur?

Det som kostar är frakten tillbaka till lagret. Frakten kostar 369 kr.

Hur får jag tillbaka mina pengar?

Efter att din retur är godkänd kommer det ske en återbetalning. Återbetalningen sker inom 14 dagar.

Kortbetalning/direktbetalning: Efter ca 1-5 bankdagar kommer dina pengar tillbaka på samma kort som du betalade dina varor med.

Faktura: Sköts utav resurs bank. Fakturan blir pausad fram till att ett beslut har tagits om returen.

Kan företag returnera sina varor?

Ångerrätten är inte tillämpat för dig som gör ett köp i egenskap av ett företag.

 

Betalsätt

Vilka betalsätt tar ni?

Visa, MasterCard och Resurs bank.

Hur betalar jag med kortbetalning?

VISA - Du skriver in ditt kortnummer och därefter dras pengarna direkt från din bank. VISA har en säkerhetsfunktion som heter 3D Secure.

MasterCard - Skriv in ditt kortnummer och därefter dras pengarna direkt från ditt kort. Innan pengarna dras från ditt kort måste du godkänna köpet via mobilt BankID.

Hur funkar det att betala med faktura?

Resurs Bank - Hedin bil ger dig friheten att själv välja hur du vill betala när du handlar hos oss. Din första betalning gör du när fakturan kommer, månaden efter köpet.

När du handlar hos Hedin bil väljer du själv om du vill betala allt på en gång eller delbetala ditt köp i exempelvis 4 månader, utan ränta och avgifter eller upp till 12 månader räntefritt. Du har alltid 30–60 dagars kostnadsfri kredit, vilket innebär att det dröjer minst en månad innan det är dags att börja betala.

När du handlar med Resurs Bank kan du smidigt se och hantera dina fakturor på Mina sidor via resursbank.se eller deras app. Välj hur du vill lägga upp din betalning och signera. Klart!

Fördelar med Hedinkontot:

  • Handla först, få fakturan månaden efter
  • Delbetala i 4 månader, utan extra kostnader
  • Upp till 12 månaders räntefri delbetalning
  • Kredit upp till 60 000 kr

Garanti & Reklamationsrätt

Ni har alltid ett års garanti om inget annat anges. Garantin gäller inte förslitningsskador. Du har som kund alltid rätt till reklamation. Kontakta oss på order@hedinbil.se för att göra en reklamation.

Om du väljer att montera hjulen själv är det viktigt att du använder eventuellt medföljande bultar, muttrar eller navringar. Du som kund ansvarar alltid för monteringen av hjulen om du gör det själv.

 

Övrigt

Erbjuder ni hjulskifte?

Det gör vi! Detta görs på våra verkstäder och det val gör du i slutet i kassan.

Kan jag få mina däck monterade?

Självklart kan du få dina däck monterade, detta val gör du i slutet i kassan.

Vad är TPMS för något?

TPMS är en sensor som sitter i ditt hjul. TPMS är till för att kunna mäta av däcktrycket, har du för lågt däcktryck skickas det en signal till instrumentpanelen.

När får jag min orderbekräftelse?

I regel skickas orderbekräftelsen inom 10 minuter men det kan ta upp till 1 timma. Har du inte mottagit en orderbekräftelse efter 1 timma kan ni kontakta oss på order@hedinbil.se.

Min vara fanns i varukorgen men tog sedan slut?

När en produkt ligger i varukorgen reserveras den inte, detta kan betyda att någon annan hann att köpa varan precis efter du lagt den i varukorgen.

 

*Representativt exempel: Vid ett kreditbelopp om 10 000 kr med rörlig årsränta om % och 12 månader återbetalningstid uppgår den effektiva räntan till 10,57 %. I exemplet ingår administrationsavgift om 29 kr per månad och uppläggningsavgift om 245 kr. Det ordinarie månadsbeloppet att betala är 863 kr och det sammanlagda beloppet att betala blir 10 593 kr fördelat på 12 avbetalningar. Exemplet, som är beräknat 2021-04-29, förutsätter att ränta och avgifter är oförändrade under hela kreditperioden. Avrundning till närmaste högre krona tillämpas. Den effektiva räntan är beräknad i enlighet med Konsumentverkets allmänna råd om konsumentkrediter. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och ändringar.